Porsche 718 Spyder en 718 Cayman GT4: geoptimaliseerd voor het circuit

Met de nieuwe 718 Spyder en de 718 Cayman GT4 introduceert Porsche twee krachtige topmodellen om de koppositie in het modelgamma op te eisen. Hun pure karakter is gericht op sportwagenliefhebbers die genot putten uit onvervalst rijplezier. Beide modellen doen een beroep op een zeer efficiënte stroomlijn, een volwaardig GT-onderstel en krachtige remmen.

420pk in de vierliter-zescilinder-boxermotor

Zowel de 718 Spyder als de 718 Cayman GT4 worden aangedreven door de nieuw ontwikkelde atmosferische vierliter-zescilindermotor, samen met een handgeschakelde zesversnellingsbak. De boxermotor ontwikkelt 309 kW (420 pk) in beide modellen. Dit is de eerste hoogtoerige motor die gebruikmaakt van hogedrukinjectoren voor rechtstreekse brandstofinspuiting. Een variabel inlaatsysteem met twee resonantiekleppen verzekert een optimale gaswisseling in de cilinders.

Meer downforce

Het verbeterde stroomlijnconcept van de nieuwe 718 Cayman GT4 is genereert tot 50 procent meer downforce. Beide modellen hebben achteraan ruimte voor een functionele diffuser, die verantwoordelijk is voor 30 procent van de downforce op de achteras. Ook de vaste achtervleugel genereert ongeveer 20 procent meer downforce dan zijn voorganger. De grote voorspoilerlip en air curtains brengen de luchtstroom langs de voorwielen tot rust.

Lichtgewicht cabriokap voor de Spyder

De nieuwe 718 Spyder is een puur rijplezier met een lichtgewicht cabriokap die bestand is tegen hoge snelheden, net zoals de Porsche 550 Spyder en de 718 RS 60 Spyder. In tegenstelling tot de GT4 heeft de 718 Spyder een achterspoiler die automatisch omhoogkomt bij 120 km/u. De Spyder heeft ook de diffuser voor aerodynamische downforce op de achteras.

Hoogperformant GT-onderstel voor de beste rijdynamiek

Zowel de 718 Spyder als de 718 Cayman GT4  maken gebruik van een GT-onderstel met verfijnde een voor- en achteras met lichtgewicht wielophanging uit de racewereld. 

Het Porsche Active Suspension Management-schokdempingsysteem met zijn 30 mm lagere ophanging zorgt voor een lager zwaartepunt en verbetert de potentiële laterale dynamiek. 

Het Porsche Stability Management (PSM) werkt hier met nog meer gevoel en precisie, maar kan ook uitgeschakeld worden. 

Porsche Torque Vectoring (PTV) met mechanisch sperdifferentieel op de achteras zorgt voor een nog betere overlangse en zijdelingse dynamiek en straffe bochtprestaties en rijplezier. 

De GT4 is ook verkrijgbaar met het optionele Clubsport-pakket. Dit omvat een stalen rolbeugel achterin, een handbrandblusser en een zespuntsgordel aan bestuurderszijde.

Krachtige remmen en ultrahogeprestatiebanden

Het hoogperformante remsysteem bestaat uit een  grote aluminium monoblocarchitectuur met vaste remklauwen. Het Porsche Ceramic Composite Brake-systeem (PCCB) is ook verkrijgbaar als optie. 

De 718 Spyder is uitgerust met ultrahogeprestatiebanden die speciaal door Porsche zijn aangepast. 

Porsche News

Abonneer u op onze Porsche newsletter