Met de Porsche Taycan op de Nordschleife

De Porsche Taycan heeft een nieuw record gevestigd op de Nordschleife van de Nürburgring. De volledig elektrische Porsche deed slechts zeven minuten en 42 seconden over het 20,6 kilometer lange circuit en kroont zich als snelste elektrisch aangedreven vierdeurs sportwagen op het legendarische circuit.

De Taycan op circuit

Indrukwekkend is de stabiliteit van de Taycan in hogesnelheidssecties, maar ook hoe hij versnelt uit krappe secties.

De Taycan voor long distance

De Taycan legde recent in 24 uur tijd een afstand van exact 3.425 kilometer af op het hogesnelheidscircuit Nardò. De test werd zonder onderbrekingen voltooid; de Taycan hoefde alleen maar te stoppen om bij te laden en van bestuurder te wisselen.

De uitzonderlijk efficiënte elektromotoren van de Taycan 

De zero-emissie sportwagen heeft twee uitzonderlijk efficiënte elektromotoren op de voor- en achteras en beschikt daarom over vierwielaandrijving. De vierwielaandrijving en tractiecontrolesystemen werken aanzienlijk sneller dan conventionele systemen. Als een wiel bijvoorbeeld doorslipt, regelen de elektromotoren dit binnen een fractie van een seconde bij.

De geïntegreerde Porsche 4D-Chassis Control

De geïntegreerde Porsche 4D-Chassis Control analyseert en synchroniseert in realtime alle innovatieve chassissystemen, zoals de adaptieve luchtvering met driekamertechnologie, elektronische demperregeling PASM (Porsche Active Suspension Management), het Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektromechanisch rolstabilisatiesysteem en het Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). De Taycan die het record op de Nürburgring-Nordschleife in de boeken reed, was ook voorzien van achterasbesturing en 21 inch wielen.

Een systeemspanning van 800 volt

De Taycan is de eerste productieauto met een systeemspanning van 800 volt in plaats van de normale 400 volt voor elektrische auto's. Het voordeel hiervan is dat de elektrische Porsche hoge constante prestaties levert.

Rijmodi à la carte

De Porsche Taycan biedt verschillende rijmodi die de bestuurder zelf kan bepalen. In de ‘Sport Plus’-modus reageert de Taycan nog directer op de gasvoet van de bestuurder en staat hij volledig op scherp. Het koelen en verwarmen van de batterij zijn door Porsche ontworpen voor maximale prestaties. Tegelijkertijd worden de koelluchtkleppen geopend, wordt de achterspoiler geopend voor minimale lift, wordt de chassisopstelling geoptimaliseerd voor maximale circuitprestaties en staat de ophanging permanent in de laagste stand.

Al deze technische functies staat garant voor de indrukwekkende circuitprestaties van de Taycan.

Abonneer u op onze Porsche newsletter