Hightech softtop voor nieuwe Porsche 911 Cabriolet

De lichtgewicht softtop van de nieuwe Porsche 911 Cabriolet is dankzij de innovatieve magnesiumconstructie net zo glad als het dak van een coupé.

Voor de nieuwe 911 Carrera Cabriolet heeft Porsche een innovatief vouwdak ontwikkeld, dat in gesloten toestand precies dezelfde boogvorm heeft als het dak van de 911 Coupé. De nieuwe softtop biedt grote aerodynamische voordelen. Met zijn lichtgewicht vouwmechanisme kan de kap tot een snelheid van 50 km/u worden geopend en gesloten.

Porsche development

De constructie van het vouwdak bestaat die uit vier segmenten die in gesloten vorm naadloos op elkaar aansluiten. 

De gehele constructie is van magnesium. De vier magnesiumsegmenten zijn niet verbonden met de kap, zodat ze bij het openen soepel op elkaar stapelen. Het pakket van de kap, framedelen, daksegmenten en glazen achterruit nemen zeer weinig ruimte in.

Geïntegreerde windreflector

De elektrisch te bedienen winddeflector zorgt op hoge snelheid voor extra rijcomfort. De deflector klapt in enkele seconden op (tot 120 km/u), waarbij het gaaswerk zich tussen de rugleuning van de voorstoelen en een bewegende beugel spant.

Voorbeeldige aerodynamica

Aan de basis van de uitstekende aerodynamica van de 911 Cabriolet liggen de gladde carrosserievormen, de softtop, de vergrote achterspoiler en het koelsysteem met zijn adaptieve kleppen in de neus. De hoek waarin de achterspoiler staat, is afgestemd op de specifieke eisen van een cabriolet. Met gesloten dak is de cw-waarde van 0,29 vrijwel identiek aan die van de 911 Coupé.

Verbeterde rolbescherming vergroot de torsiestijfheid

De open 911 Carrera S heeft automatische rolbescherming. Bij een koprol klappen achter de achterstoelen twee cassettemodules uit. Hiervoor is een compact, zelfdragend frame van gelaste en zeer stijve aluminiumprofielen ontwikkeld. Het frame dient eveneens als carrosserieversterking en draagt zo bij aan een verbeterde torsiestijfheid.

Porsche News

Abonneer u op onze Porsche Newsletter