De nieuwe Porsche 911 cabriolet komt eraan

Porsche heeft niet lang gewacht om het gamma van de nieuwe 911 uit te breiden met een Cabriolet-versie. Het belooft een hete zomer te worden.

Nauwelijks 6 weken na de lancering van de 911 Coupé, volgt de open versie van de nieuwe 992-generatie.

Open in 12 seconden

De Cabriolet volgt het opgefriste lijnenspel van de Coupé. Met een aangepaste dakconstructie, natuurlijk. Porsche kiest wederom voor een canvasdak met een glazen achterruit en met een onderhuidse structuur uit magnesium.

Het openen en weer sluiten geschiedt volautomatisch, desgewenst al rijdende tot een snelheid van 50 km/u. Het vraagt slechts 12 seconden om het dak van de Porsche 911 Cabriolet volledig te openen.

Carrera S en Carrera 4S als cabriolet

Net zoals bij de coupéversie, debuteert de 911 Cabriolet als Carrera S en als Carrera 4S met de 3 liter-boxerturbo en een vermogen van 450 pk bij 6.500 opm voor een maximaal koppel van 530 Nm tussen de 2.300 en de 5.000 opm.

Een verbeterd injectiesysteem drukt zowel de emissies als het verbruik.

De Carrera S sprint van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 306 km/u.

De vierwielaangedreven 4S sprint sneller (3,8 seconden), maar rijdt minder snel (304 km/u).

Stijvere structuur

In vergelijking met zijn voorganger doet de 992-generatie van de 911 het met aangepaste plaatsing van de motorsteunen, waardoor de torsiestijfheid toeneemt. En voor de eerste keer kan je de 911 Cabriolet bestellen met het PASM-chassis (Porsche Active Suspension Management), met kortere en stijvere veren, strakke stabilisatorstangen en een met 10 millimeter verlaagde ophanging. Het resultaat? Een neutraler weggedrag en een betere gewichtsverdeling.

Zoals de coupé krijgt de nieuwe 911 een grotere spoorbreedte.

Digitaal

Het dashboard en het interieur zijn dat van de coupé. Met een grotendeels digitale tellerpartij, enkel de toerenteller blijft analoog. 

Wet-rijmodus tegen aquaplaning

Op het gebied van veiligheid krijgt de nieuwe 911 een zogeheten Wet-rijmodus, een functie die aquaplaning tegen moet gaan.

Bron: Porsche News

Abonneer u op onze Porsche Newsletter