De nieuwe 911, getest in extreme omstandigheden over de hele wereld

Voordat de nieuwe 911 werd gelanceerd, hebben de prototypes ervan een wereldwijd testprogramma afgewerkt. Deze 911's worden van de ene klimaatzone naar de andere geleid, met temperatuurverschillen tot 85 graden Celsius, hoogteverschillen van meer dan vier kilometer, met files in grote steden en records op circuits. Elk onderdeel van de auto moet altijd dezelfde betrouwbaarheid hebben als bij de start van de test.

Porsche-ingenieurs hebben het voertuig in alle denkbare omstandigheden getest, bij elk weer en in elke regio van de wereld. De aandrijving moet perfect werken, net als vloeistoffen, verschillende systemen, operationele processen en beeldschermen. Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat het voertuig zonder enig falen in alle delen van de wereld kan worden gebruikt.

Deze tests richten zich in een eerste fase op de traditionele expertisegebieden van Porsche, zoals chassis en motor en componenten verbeteren om dagelijks prestaties en gebruiksgemak te bieden.

Ook wordt de gloednieuwe operationele interface van de rijpositie uitgetest, evenals instrumenten en beeldschermen. De nieuwe rijhulpsystemen en uitgebreide connectiviteit staan ​​ook voor de uitdagingen in de testmarathon: het Porsche Connect-systeem verschilt per land en de besturing van de operationele kwaliteiten en functionaliteit ervan vergt veel energie.

3 miljoen kilometers getest

In warme streken zoals de Golfstaten in het Midden-Oosten of in de Death Valley in de Verenigde Staten, moeten airconditioning, thermisch beheer en de controle van de verbranding functionele tests ondergaan bij temperaturen tot 50 graden Celsius. Zo mogen bijvoorbeeld interieurcomponenten niet krimpen, kromtrekken of lawaai maken wanneer ze worden blootgesteld aan hitte. 

In Finland, waar de temperatuur kan dalen tot 35 graden onder nul, is het testprogramma gericht op de koude start, de werking van de verwarming en airconditioning, motor, het dynamische gedrag en remmen, maar ook de responstijd van de controlesystemen die de dynamische eigenschappen beïnvloeden. 

De nieuwe 911 werd ook in China getest in drukke verkeersomstandigheden met brandstoffen te gebruiken met een zeer variabele kwaliteit.

De Nürburgring is van oudsher hét onderdeel van het rigoureuze testprogramma van Porsche. De motor, transmissies, remmen en chassis moeten hun kwaliteiten op dit circuit laten zien. 

Death Valley, met hoogteverschillen van 90 meter onder de zeespiegel tot 4.300 meter erboven op de Mount Evans, Colorado, is dan ook het ideale gebied om het dubbele turbocompressiesysteem en de brandstoftoevoer te testen in de ijle lucht. 

In totaal reisden de testauto's zo'n 3 miljoen kilometer af.

Bron: Porsche News

Abonneer u op onze Porsche Newsletter