De gloednieuwe 911 RSR in Goodwood

De gloednieuwe 911 RSR (modeljaar 2019) is een volledig nieuwe ontwikkeling. De racewagen uit Weissach werd op alle gebieden verbeterd en zal de succesvolle 911 RSR vervangen. Het was deze taak van de ingenieurs van Weissach om een ​​zeer goede auto nog beter te maken.

Vijfennegentig procent van de auto is nieuw. De enige componenten die we onveranderd hebben bewaard, zijn de koplampen, het remsysteem, de koppeling, de bestuurdersstoel en onderdelen van de ophanging. 

Nieuwe en dikkere flat six

De nieuwste telg wordt opnieuw aangedreven door een atmosferische zescilindermotor van 4.194 cc en produceert 515 pk. De nieuwe krachtbron is de grootste boxermotor ooit die in een Porsche 911-fabriek wordt gemonteerd en biedt nog betere rijeigenschappen in vergelijking met het beproefde vier liter van de voorganger. 

De power wordt overgebracht op de achterwielen via een sequentiële zes-traps constant-mesh versnellingsbak met snellere schakeltijden en verhoogde efficiëntie.

 Met de herpositionering van de uitlaatpijpen is ruimte gemaakt voor een geoptimaliseerde diffusor met nog meer downforce voor een verhoogde aerodynamische efficiëntie en stabiliteit, waardoor het gebruik en de duurzaamheid van de banden tijdens het racen verder is verbeterd.

Focus op piloten en monteurs

Rijvaardigheid en onderhoudsgemak zijn cruciale factoren bij het racen op lange afstanden. Daarom is de cockpit herwerkt met de focus op betere bruikbaarheid.

Om de bestuurders extra bescherming te bieden, zijn de actieve en passieve veiligheidselementen in de Porsche 911 RSR gereviseerd. Het bewezen waarschuwingssysteem geeft bestuurders een nog beter overzicht om naderende prototype-voertuigen vroeg genoeg te detecteren. De geoptimaliseerde rolkooi, het zijdelingse botslichaam van de FIA ​​in de deur en kooi en extra bescherming tegen stoten voor de benen verbeteren de passieve veiligheid in het geval van een ongeluk.

Wereldpremière op Goodwood

Porsche-legende Jorg Bermeister een Le Mans-winnaar Gianmaria Bruni presenteerden onlangs de meest spectaculaire 911 aller tijden in wereldpremière op het Goodwood Festival of Speed.

Het Porsche GT-team zal twee fabrieksauto's inzetten met de coureurs Michael Christensen (Denemarken) en Kévin Estre (Frankrijk) en Gianmaria Bruni (Italië) en Richard Lietz (Oostenrijk). 

In het IMSA WeatherTech SportsCar Championship vindt de overstap naar het nieuwste model plaats in het seizoen 2020. In Noord-Amerika zal een extra twee in de fabriek gerunde Porsche 911 RSR vechten voor de GTLM-categorietitel tegen concurrerende fabrikanten. Voor klantenteams is het voertuig beschikbaar vanaf het FIA WEC-seizoen 2020/2021.

Twee versies: 91 en 92

Voor het eerst zullen de fabrieksraceauto's uit Weissach worden uitgedost in twee verschillende ontwerpen: het typische Porsche-wit blijft de dominerende kleur op de auto nr. 91. Toegevoegde accenten omvatten een centraal geplaatste rode streep die zich uitstrekt van de voorste kap over het dak naar het achterschort, evenals rode dorpels. Grijze accenten aan de zijkant vormen een aanvulling op het heldere en dynamische ontwerp. 

Op auto nr. 92 zijn de witte en grijze kleuren omgekeerd. De achtervleugel en de buitenspiegels zijn zwart in plaats van wit, zodat fans een onderscheid kunnen maken tussen beide.

Porsche News

Abonneer u op onze Porsche newsletter