7 super Porsches uit 7 verschillende decennia

Elke Porsche supercar was zijn tijd ver vooruit, presteerde supergoed beter en is tot op de dag van vandaag nog steeds erg geliefd. Elk van deze 7 Porsches hebben het volgende gemeen: ze behaalden besttijden in hun respectievelijke categorie en tijdperk; hun ontwerpen en technologieën waren hun tijd duidelijk vooruit en tenslotte droegen hun ideeën en concepten bij aan innovaties bij andere Porsche modellen.

De Porsche 550 Spyder uit de jaren 50

De 550 Spyder was de eerste Porsche, speciaal gebouwd voor racen met een gewicht van slechts 550 kg.

De Porsche 904 Carrera GTS uit de jaren 60

De 904 was de eerste Porsche met gesloten top en middenmotor. Hij was verkrijgbaar met een vier-, zes- of achtcilinder motor tot 240 pk. De Porsche 904 Carrera GTS won de Targa Florio en presteerde goed op zowel de Monte Carlo Rally als Le Mans.

De Porsche 911 Turbo uit de jaren 70

De eerste 911 turbo uit 1975 werd aangedreven met een 3,0-liter flat-six met een vermogen van 260 pk en een topsnelheid van 250 km / h.

De Porsche 959 uit de jaren 80

De Porsche 959 was zijn tijd zo ver vooruit met kevlar en glasvezel carrosseriedelen, aluminium deuren, vierwielaandrijving, handgeschakelde zesversnellingsbak en variabele schokdemping en rijhoogte.

De Porsche 911 GT1 uit de jaren 90

De 911 GT1 werd ontworpen raceauto, waardoor de race-afdeling van Porsche verplicht was 20 straatversies van de GT1 te bouwen om gehomologeerd te worden.

De Porsche Carrera GT uit de jaren 2000

Deze tiencilinder Porsche was oorspronkelijk ontwikkeld om ermee te racen in Le Mans De Porsche Carrera GT zette het ronderecord rond de Nordschleife op 7 minuten en 33 seconden. 1270 stuks werden gebouwd.

De Porsche 918 Spyder na 2010

De 918 Spyder is een "hybercar". De unieke plug-in hybride aandrijving produceert in totaal 887pk. Het is de eerste Porsche die de Nordschleife rondt met een tijd onder de zeven minuten.

Bron: flatsixes.com

Abonneer u op onze Porsche newsletter